Wednesday, December 22, 2010

luahan pengurusan tv alhijrah atas kunjungan student KKM UKM

terima kunjungan student UKM


semalam TVAlhijrah dikunjungi sekumpulan pelajar dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM)
comel-comel je student kita ni, macam budak sekolah menengah je semuanya
rupa-rupanya adik-adik kita ni datang dengan harapan yang besar iaitu agar stesen TVAlHijrah membantu mereka menjayakan Festival Kesenian Islam di universiti tersebut terutamanya dari segi promosi, publisiti dan sebagainya
mula-mula aku ingat diaorang ni student sekolah pondok yang datang nak jual kismis hahahaha (jangan marah dik), lagipun mereka takde buat appointment, macam orang sekarang cakap – redah jer!
so bila tengok mereka tercangak-cangak kat pintu masuk, aku pun minta pak guard bawa mereka ke bilik mesyuarat
 actually pertemuan tu berlangsung dalam suasana yang santai saja, aku saja create keadaan sebegitu kerana tidak mahu mereka takut-takut atau segan dengan kami di sini
 maklumlah, tak banyak sikit perasaan segan silu pasti ada apatah lagi ada di antara mereka baru 1st year student
terus-terang, aku cukup kagum dengan usaha mereka…maklumlah, mereka boleh ambil jalan mudah dengan masuk university dan lepak je dalam bilik macam majoriti budak universiti lain
aku pun pernah jadi student, jadi aku faham sangat betapa peritnya kalau kolej minta kita buat event, paling sakit bila nak cari sponsor
tapi adik-adik kita ni ambil tanggung jawab untuk menjayakan festival tersebut walaupun diri mereka sendiri terpaksa bergelut dengan buku-buku, nota kuliah dan sebagainya
 aku dah boleh bayangkan, kalaulah dalam umur semuda 20-an lagi mereka dah boleh organize event yang besar-besar macam ni, maknanya dalam usia menjelang 40-an mungkin mereka sudah berupaya memimpin negara, siapa tahukan?
cuma aku kesal sedikit kerana katanya ada stesen tv yang mereka approach, memandang lekeh usaha mereka
malah ada yang minta berpuluh ribu ringgit kalau mahukan kerjasama untuk penganjuran festival itu, astaga, manalah budak-budak ni nak cari duit banyak tu, ishk!
takpe, kalau stesen TV lain taknak, InsyaAllah TVAlhijrah akan bantu mereka sedaya yang mungkin
dan selagi aku di sini, aku akan pastikan ianya menjadi kenyataan
SAK: Teringin masa buat event waktu student dulu, nak minta satu company ni sponsor selipar jepun pun boleh kena reject, la ni company tu pun dah bangkrap, hambekkkkk!!!!

No comments:

Post a Comment